Tijdens de zomervakantie had ik extra veel tijd om films te kijken. Zalig! Ik kan echt wel genieten van een goede film. Ik heb er dus ook heel wat verslonden. Ik laat je enkele zien die me erg zijn bijgebleven. Enjoy! Stuck in love (2012) Ik had zin in een typische romkom; beetje verstand op nul, zwijmelen en altijd een happy end. Ik merkte echter al gauw dat Stuck in Love dit dus niet is. Eigenlijk is het een dramatische en eerder zwartgallige romantische film. De film volgt eigenlijk 3 personages; een gescheiden vader, zijn pseudo volwassen dochter en zijn tienerzoon. De vader Bill (Greg Kinnear), een aan wal geraakte schijver, kan zijn ex-vrouw (Jennifer Connelly) niet vergeten en hoopt nog steeds op verzoening. Hierdoor is hij nog steeds alleenstaande. De dochter (Lily Collins) heeft net een roman uitgebracht en zit in de bloei van haar leven. Alleen is er geen plaats voor een serieuze relatie; tot deze haar echter overvalt. De tienerzoon (Nat Wolff) beleeft zijn allereerste liefde. Lijkt allemaal erg mooi, tot er allerlei dingen misgaan. Deze film liet me wel inzien dat als liefde voorbestemd is en je gaat door een moeilijke periode uit elkaar, je uiteindelijk wel je weg naar elkaar terugvindt. The Best Of Me (2014) Wederom geen typische romkom, maar ook weer een prachtig liefdesdrama. In deze film maak je kennis met Dawson (James Marsden / Luke Bracey) , een jongen uit een problematische thuissituatie die de liefde van zijn leven vindt bij Amanda (Michelle Monaghan / Liana Liberato) een meisje uit een welgestelde familie. Na een tragische gebeurtenis gaan hun wegen uit elkaar. Tot ze elkaar 20 jaar later tegenkomen. De film speelt zich afwisselendl in het heden als in het verleden af, waardoor je aan de hand van flashbacks te weten komt wat er precies is misgegaan. Ook weer heel wat drama en een tragisch einde; maar een crème van een film. Haal de zakdoekjes al maar boven:-) Captain America: The Winter Soldier (2014) Ik houd erg van superheldenfilms en zeker die van Marvel (Avenges, Iron man, ...) , maar vond de eerste Captain America film tegenvallen. Ik was dus erg sceptisch over zijn opvolger maar hij is zeker de moeite waard! Waar de vorige traag op gang kwam en heel wat actie miste, is The Winter Soldier een schot in de roos. Deze Captain America film is duisterder en heeft tonnen actie. Ook leuk is dat 'Black Widow' (Scarlett Johansson) mee de hoofdrol speelt. Het verhaal gaat als volgt: Captain maakt deel uit van een eliteteam binnen S.H.I.E.L.D. en ontdekt dat er sprake is van corruptheid. Wanneer het hoofd van S.H.I.E.L.D. wordt aangevallen gaat hij samen met 'Black Widow' op onderzoek wie achter deze aanslag zit. Hoe meer hij te weten komt, hoe duidelijker het wordt dat hij niemand kan vertrouwen. Heb je zin in veel actie en mysterie? Dan is deze film zeker iets voor jou. Endless Love (2014)
Mijn 3e poging om een 'simpele' romkom te vinden. Wederom mislukt, want ook deze film is eerder een liefdesdrama dan een komedie. Toch heb ik erg van deze film genoten; heerlijk om zo'n eerste liefde te zien openbloeien. De film gaat over David (Alex Pettyfer) en Jade (Gabriella Wilde) 2 jongeren uit een totaal verschillend milieu, maar hun liefde kent geen grenzen. Algauw vallen ze voor elkaar, maar dat is buiten de vader van Jade gerekend. Deze wil kost wat kost daar een stokje voor steken. Zijn tegenstand gaat van kwaad naar erger waardoor erg dramatisch afloopt... Hou je van tragedie en ontluikende liefdes dan is deze film ideaal. Of als je gewoon graag Alex Pettyfer wil op jouw scherm; dat is ook een geldig excuus:-) Heb je een film die je mij kan aanraden? Ik ben benieuwd! Ik ben dus nog altijd op zoek naar een leuke romkom...
0 Reacties
Laat een antwoord achter. |
Welkom op mijn persoonlijke blog over een natuurlijke, dierproefvrije & duurzame levensstijl. Meer over mij Categories
Alles
|